7 Ekim 2012 Pazar

Ukrayna, kahve ve nargile


Grizabella'nın Çorlulu Ali Paşa Medresesi'nde közde kahve ve nargile içtiğini duyunca aklıma geldi. Bu iki fotoğrafı da paylaşayım dedim. 

Yukarıdaki fotoğraf, Lviv'de kaldığımız hostelden. İçi kül dolu bir kap ve altında elektrik ocağı. Türk kahvesini bunda yapıyorlarmış. Lakin külün ısınması yarım saat, ısınmış kumda kahvenin pişmesi de bi o kadar daha sürüyor diye denemedim. Lviv'deki cafelerde de kahve kumda pişiriliyor. Bunca yıllık Türküm, külde pişeni görmüştüm de kumda pişeni ilk defa görüyorum. Türkiye dışında Türk kahvesi içmenin sadece pişirene müdahale etme isteğiyle dolup taşmama neden olduğunu fark ettiğimden beri Türkiye dışında Türk kahvesi içmiyorum. Lübnan'ın kaynaya kaynaya cılkı çıkmış Türk kahvesi ve Sırpların kaynamış suya sonradan kahve ve şeker ekleyerek akabinde bi taşım kaynattıkları Türk kahvesi yetti bana. 

Alttaki nargile fotoğrafı da Odessa'daki bir cafeden. Fotoğrafını çekmek son anda aklıma geldiği için bu fotoğrafla idare edeceksiniz ne yazık ki. Nargile bayağı popüler bir şey Ukrayna'da. Çoğu cafede var. Ayrıca nargile cafe kavramları olmasa da, yemek yenen, içki içilen bir çok yerde nargile içen insanlar gördük. Fotoğrafı çektiğim yer ise bir sushi restoranı aslında. Sushi de fazlasıyla revaçta Ukrayna'da. Her yerde var. Hatta Tike'nin Kyiv şubesinde bile sushi var menüde. Lakin yenecek onca güzel şey varken, sushi de yemeyeyim dedim. O yüzden tadı nasıl bilmiyorum. Eksik kalsın. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder